HTML

2009. augusztus 20-27.

Az ózdi Hétes telepen élő roma gyerekek médiablogja: cikkek, fotók, videók az önkéntesek által működtetett alkotótábor életéről.

A táborról és a blogról bővebben itt olvashat és itt hallhat.

A blogban nem lehet kommentelni, ha kérdése, véleménye van, írjon erre a címre: hetes09@gmail.com.

2009.08.28. 15:25 barb

„Ugyanolyan vagyok, mint ti”

Kedden este a táborban levetítettük a Gettómilliomos című filmet. Az esten vendégünk volt Dinesh Harpal jógatanár, akivel a gyerekek szerda reggel interjút készítettek.

- Magát hogy hívják?

- Dineshnek.

- Honnan jön?

- Indiából.

- Maga cigány?

- Nem, indiai vagyok, de az nagyon hasonló. Magyarországon mondták nekem, hogy a cigányok Indiából jöttek nagyon régen, ezért voltam kíváncsi rátok, mert én ugyanolyan vagyok, mint ti.

- Hogyan élt Indiában?

- Nehéz gyerekkorom volt. Ehhez hasonló helyen nőttem fel, mint a Hétes, egy faluban. Nagyon szegények voltunk, sokat kellett küzdeni, de aztán elmentem tanulni, mert úgy gondoltam, hogy így találom meg a boldogulásomat.

- Ugyanaz a színünk.

- Igen, hasonló, csak én még egy kicsit sötétebb bőrű vagyok.

- Mi a foglalkozása?

- Jógatanár vagyok és óvóbácsi.

- Hány éves?

- 28.

- Mikor jött Magyarországra?

- Nyolc hónapja. Indiában ismerkedtem meg a feleségemmel, ő egy magyar lány. Egymásba szerettünk és ideköltöztünk.

- Van gyereke?

- Még nincs, de a feleségem terhes, egy-két hónap múlva születik meg a fiunk.

- Lehozza majd a gyerekét megmutatni nekünk?

- Igen, persze.

"A Gettómilliomos bárhol megtörténhet"

- Magát bántották Indiában?

- Nem bántottak. Bátor ember vagyok, nem hagynám.

- És Magyarországon?

- Itt sem.

- Magának tetszett a film?

- Igen, tetszett, szerintem a Gettómilliomos bárhol megtörténhet, itt a Hétesben is. Csak tanulnotok kell, mert az a legfontosabb.

- Bokszol?

- Nem, atletizáltam, 15 éves koromban lefutottam egy 42 km-es maratont. Szeretek mozogni minden nap.

- Indiában szeretik a focit?

- Nem, ott kriketteznek. Még az angoloktól tanulták el, és már nagyon népszerű játék.

- Te most szegény vagy?

- Nem, de gazdag se vagyok.

- Hány barátja van?

- Sok-sok indiai és magyar ember, nem tudom megszámolni.

- Négy?

- Nem, nagyon sok.

- Szereted a tejfölös tésztát?

- Nem, azt nem szeretem, de szoktam enni magyar ételeket.

Vannak ott tigrisek?

- Indiában meleg van?

- Igen, nyáron 40-45 fok is van.

- Ott hányan élnek?

- Nagyon sokan, egymilliárd ember él ott. De az egy nagyon nagy ország, úgyhogy elfér benne mindenki.

- Volt gáztűzhelyed Indiában?

- Gyerekkoromban nem volt. Kemencét építettünk vályogból, abban főzött az anyám.

- Arrafelé vannak tigrisek?

- Igen, nagyon sok, meg elefántok, tevék és kígyók.

- Csípett meg kígyó?

- Nem szerencsére, de egyszer bement egy a házunkba, és én véletlenül majdnem ráléptem, ijesztő volt, de nem lett bajom.

- Nem hiányzik India?

- De, honvágyam van, hiányoznak a szüleim, a barátaim, de szerencsére sokat tudunk beszélni telefonon. Egy-két év múlva visszamegyünk majd látogatóba.

- Elvisz engem Indiába?

- Ha megígéred nekem, hogy elmész az iskolába, és sokat fogsz tanulni, akkor igen, lehet, hogy elviszlek.

Kép: Patrik, 12 éves

Az interjút készítették: Roxi 10 éves, Andika, Samu, Körte 21 éves

Tolmács: Imre, 47 éves

/Ez az utolsó cikk, amit a gyerekek a táborban készítettek. A záróbuliról sajnos technikai problémák miatt nem készült cikk, de nemsokára lesz róla fotógaléria és videó./

komment

süti beállítások módosítása